Thursday, September 8, 2011

Coretan Kedua, 8 Sept 2011

Kiriman Kedua
Khamis 8 Sept 2011

Dikirimkan Oleh: Gerimis Semalam
Dari: Kepong, Selangor.

Lagu Pilihan:-

  1. Permata Utk Isteri – Kopratasa
  2. Setia Ku Korbankan - Fauziah Latif
  3. Aku Kehilangan Mu - Francesca Peter

Disampaikan Oleh: Nor Fizawati Zainal
Nota: Bersama 3 Lagu Pilihan.

1 comment:

  1. Salam Gerimis Semalam, sungguh indah susunan bahasa anda, penuh puitis & makna..

    Sememangnya hidup berumahtangga memerlukan pengorbanan yang besar, pelbagai cabaran & dugaan akan menyinggah ditingkap hati kita.

    Namun yang pastinya akan ada penyelesaian yang terbaik utk mempertahankan mahligai cinta yang suci atas ikatan suami-isteri yang sememangnya mendapat redha dari ALLAH.

    Apa yang perlu dilakukan jika dugaan ini menimpa, buang semua kemarahan & ketidakpuasan hati seketika. Buat penilaian menggunakan akal & kebijaksanaan bukannya perasaan yang dipengaruhi Syaitan.

    Fikirkan sebab berlakunya perkara tersebut & akibat yang terpaksa ditanggung oleh orang disekeliling kita terutama anak-anak.

    Ingatlah sentiasa, perkahwinan adalah suatu ikatan yang amat suci sehinggakan disamakan pahalanya seperti membina sebuah masjid...

    Pertahankan sepenuhnya dengan jiwa & raga hatta dengan nyawa sekali pun demi mendapat kasih sayang ALLAH dalam kita mempertahankan rumahtangga kita.

    Abg nampak tindakan Gerimis Semalam adalah tindakan yang baik kerana mengajak Suami kembali sedar & memperbaiki ikatan yang tergoyah...

    Apapun abg doakan yang terbaik buat Gerimis Semalam dalam rumahtangga anda...amiinnn..

    Sekian, Wassalam...

    ReplyDelete